keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Täältä minä tulen



Se on kolkutellut aina tasaisin väliajoin mielensopukoissa. Ajatusta on kypsytelty melkeinpä vuosikertaviinin tapaan. Mutta nyt se on tehtävä, on tartuttava toimeen.


urjala maaseutu valokuvaus
Minulla on ollut aina halu jakaa asioita. Ihan sama, mistä inspiroidun, on minun päästävä huutamaan se koko maailmalle. Haluan, että muutkin pääsevät kokemaan edes osan euforian tunteestani.

Ostin hiljattain kompressiohousut. Sellaiset pirun tiukat, sukkahousujen tyyliset treenitrikoot. Olin hämmentynyt ja hyvin vakuuttunut housujen toimivuudesta ja treenien täysin uudesta ulottuvuudesta. Intoa puhkuen lähetin urheilualaa opiskelevalle pikkusiskolleni viestin näiden housujen ihmeellisyydestä ja tarjouksesta, että ostaisin hänelle sellaiset välittömästi. Siskoni ei kuitenkaan lämmennyt ajatukselle, koska hän järkevänä ihmisenä olisi halunnut ensin sovittaa housuja ja sitten vasta pohtia ostopäätöstä. Olin hyvin harmissani, sillä halusinhan jakaa tämän kokemuksen mullistavista housuista ja olin varma, että siskoni olisi pitänyt ihmehousuista myös. Kauppoja ei kuitenkaan tullut.

Tämä toimikoon esimerkkinä ihmisten erilaisista persoonallisuuksista. On harkitsevia ja järkeviä, hitaasti lämpeäviä ihmisiä - ja sitten olen minä. Nollasta sataan kiihtyvä ihmismieli.

urjala maaseutu valokuvaus

Minulla on kestänyt tovi, että olen ymmärtänyt todella ihmisten erilaisuuden. Erityisesti nämä Anne Moilasen sanat saavat pääni nyökyttelemään: 

"Olen hyvin vaativa ihminen. Vaadin kaiken, vaikka kyllä minä sitten annankin kaiken. Maailmassa ei ole paljon sellaisia ihmisiä. Suurin osa menee ehkä 70 prosentilla, koska enempi on kuluttavaa. Ja niin se onkin. Mutta mitä jos se on ainoa vaihtoehto?" 

urjala maaseutu valokuvaus

Täältä siis pesee, täydestä sydämestä onnellisuushurmokseni aiheuttamia elämän suuria ja pieniä asiota. Tervetuloa mukaan matkaani!

Kuvat ovat tutulta tieltä lapsuudenkotini varrelta. Koen valtavaa onnellisuutta siitä, että olen saanut asua lapsuuteni maalla. Siellä olen saanut juosta vapaana pitkin peltoja ja metsiä pienessä lintukodossa turvassa pahalta maailmalta. Ei sitä tiedä, millainen minusta olisi muovautunut muualla. Enkä haluakaan tietää. Näin on hyvä.


– Karoliina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti